سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابهر شهر خانه های سفید

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ابهر،فاقد پایگاه خونگیری هست یا نیست؟

در پی قلیان احساسات بشر دوستانه ام یک صبح سه شنبه پاییزی راهی بیمارستان امدادی ابهر شدم برای اهدای خون اما پرستاران مهربان بیمارستان ابهر راهنمایی کردند که این مرکز به آزمایشگاه مرکزی ابهر منتقل شده (آن زمانی که من در بیمارستان امدادی ابهر دیده به جهان هستی گشودممرکز انتقال خون در کنار اورژانس فعلی بود بخدا , دقیق یادمه )

پس برای اهدای تکلیف به آن محل شتافتم

اما با اطلاعیه ای روبرو شدم که نوشته بود اهدای خون فقط روزهای 4 شنبه!!!

نا امید برگشتم(آدم یه بارم که حس انسان دوستانه  پیدا میکنه ...نمیذارن )

این بار یک روز 4 شنبه به سمت مرکز انتقال خون رفتم ساعت 9 صبح و با خیال اینکه چه زود دارم میرم اما ...

دیدم یک عالمه آدم بشر دوست تر از من تو صف هستند رفتم جلوگفتم میخوام خون بدم

منشی گفت امروز پر شده لیست 30 نفر بیشتر نمیتونیم خون بگیرم باید 6 صبح بیاد اسم بنویسید

راستش روم نشد بگم دیگه قلیان احساساتم اینقدر قوی نیست 6 صبح بیام اینجا آخه

گفتم پس روزای دیگه چرا خون نمیگیرید؟ خب تا اونجایی که اطلاعات من یاری میکنه میدانم خون کامل رو 3 روز بیشتر نمیشه نگه داشت بعد 3 روز روزهای شنبه تا 3 شنبه اگه احتیاجی به خون باشه چی میکند؟

گفت پزشک از زنجان میاد ما پزشک نداریم!!!!!!!!!

من رو میگید شدم یک علامت تعجب بزرگ

البته با این نوع موضوع قبلا برخورد داشتم (نبود حتی یک پزشک جراح در 2 بیمارستانابهر )

واقعا چرا شهری مثل ابهر که در مسیر جاده ترانزیت و اتوبان و با وجود کارخانه های صنعتی فراوان و... که احتمال وقوع حادثه در منطقه زیاد است نباید امکانات درمانی کاملی داشته باشد؟

دیروز که گشتی در اینترنت زدم به اخبار امیدار کننده ! نه نا امید کننده ! نه همون امیدوار کننده برخوردم اما آخر هم متوجه نشدم چی شد این پایگاه انتقال خون ابهر...

خودتان بخشی از این خبرها را بخوانید قضاوت کنید و اگه یافتید سن پرتقال فروش رو به منم بگید ببخشید منظورم قضیه پایگاه انتقال خون ابهر بود

----------------------------------------


89/03/01 - 11:31

به نقل از خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: همزمان با سوم خرداد ماه امسال روز آزادسازی خرمشهر، پایگاه انتقال خون ابهر کلنگ‌زنی می‌شود.

 

 

 

یکشنبه 14 شهریور 1389
08:05:25

ابهرنیوز : اعتبار و کارهای اولیه احداث مرکز انتقال خون شهرستان ابهر انجام شده و به زودی ساخت آن شروع می‌گردد.

مدیر پایگاه منطقه‌ای انتقال خون استان زنجان:از میان شهرستان های استان ،تنها شهرستان ابهر دارای شرایط لازم جهت ایجاد واحد انتقال خون می باشد

 

 

11:7:31 1391/05/04

خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان

رئیس سازمان انتقال خون استان زنجان گفت: به دلیل عدم وجود زمین مناسب در ابهر پس از گذشت نزدیک به 5 سال از اخذ مجوز راهاندازی پایگاه، هنوز این امر محقق نشده است.

"محمد نوری" در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه زنجان، اظهار کرد: در سال 86 و با در نظر گرفتن یک پایگاه انتقال خون برای دو شهرستان ابهر و خرمدره توانستیم موافقت سازمان را جذب کرده و اقدامات لازم جهت اخذ زمین مورد نیاز برای این منظور انجام شد. البته در سال 88 زمینی از اداره‌کل راه و شهرسازی در ابهر خریداری شد و این سازمان متعهد شد ساختمان انتقال خون شهرستان ابهر را احداث کند اما متاسفانه علی‌رغم هزینه‌های صرف شده پس از مدتی مشخص شد زمین مورد نظر معارض داشته و امکان ساخت و ساز وجود ندارد و به دلیل عدم اجرای عملیات عمرانی بودجه در نظر گرفته شده نیز هزینه نشد، این در حالی بود که اگر بخشی از عملیات عمرانی پروژه انجام می‌شد به‌عنوان طرح‌های نیمه تمام میتوانستیم اعتبار لازم را در سال‌های بعد جذب کرده و قطعاً تاکنون ساختمان مناسب برای آغاز به کار پایگاه انتقال خون در ابهر احداث شده بود.

نوری تصریح کرد: ادعای وجود معارض در حالی است که زمین مورد نظر از اداره‌کل راه و شهرسازی با پرداخت مبلغی به نام احداث ساختمان پایگاه انتقال خون خریداری شده است، لذا نه تنها استفاده دیگری از آن نمی‌توان کرد بلکه اگر تا مدتی هیچ پروژه‌‌ای انجام نشود چون زمین دولتی است برگشت میخورد.

 

سایت انتقال خون استان زنجان

همچنین جهت احداث پایگاه ثابت خونگیری در شهرستان ابهر واخذ موافقت سازمان محترم مرکزی مبنی بر وجودفاکتورهای لازم و ضروری جهت ایجاد مرکز خونگیری در شهرستان فوق زمینی از سوی فرما نداری ابهربا مساحت 600متر مربع به این امر اختصاص یافتهکه انشا ا... با اختصاصاعتبار لازم جهت تکمیل و تجهیز و جذب نیرو بتوانیم در آینده ای نزدیک شاهد را ه اندازی مرکز خونگیری در ابهر باشیم .

 

شنبه, 07 مرداد 1391

سایت صدا و سیمای مرکز زنجان

به نقل از امام جمعه ابهر: وی به روز اهدای خون اشاره کرده و از نبود پایگاه مستقل خون‌گیری و نگهداری آن در ابهر گلایه کرد و افزود: آنچه به شهرستان مربوط می‌شد همه مقدمات را فراهم کرده‌اند، ولی چرا در استان کوتاهی شده است، باید بررسی شود.

امام جمعه ابهر تصریح کرد: با نامه‌نگاری مشکلی حل نمی‌شود و مسئولان باید در جلسه‌ای بنشینند و این مشکل را حل کنند.

 

مرداد 8, 1391, 12:21

زنگان نیوز : فرماندار ابهر گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته ساختمان پایگاه انتقال خون ابهر کلنگ‌زنی خواهد شد.

“علی یوسفی” در گفت‌وگو با خبرنگاران، اظهار کرد: زمینی که برای ساخت پایگاه انتقال خون ابهر خریداری شده بود با پیگیری‌های صورت گرفته رفع معارض شده و با اختصاص اعتباری بالغ بر 115 میلیون تومان اعتبار اولیه از محل اعتبارات استانی، ساختمان این پایگاه در آینده نزدیک کلنگ‌زنی خواهد شد.

وی افزود: طبق پیش‌بینی‌های صورت گرفته احداث این ساختمان طی مدت یکسال به انجام خواهد رسید و مشکل خاصی در خصوص استقرار پایگاه انتقال خون در ابهر وجود ندارد.

یوسفی با اشاره به وضعیت فعلی فعالیت انتقال خون در ابهر گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر یک ساختمان مستقل از سوی بهداشت و درمان شهرستان به این امر اختصاص یافته است، حتی تا 5 روز در هفته امکان فعالیت کادر انتقال خون در ابهر وجود دارد، در حالی که این فعالیت فقط یک روز در هفته با حضور اعضای سیار انتقال خون از زنجان در ابهر صورت می‌گیرد.

فرماندار ابهر خاطرنشان کرد: تأمین نیروی انسانی این مجموعه بر عهده سازمان انتقال خون است و فرمانداری وظیفه تأمین فضای آن را دارد و هم‌اکنون نیز ساختمان اداری بلااستفاده که متناسب با کاربری این مجموعه باشد در شهرستان وجود ندارد، زیرا فعالیت این مجموعه باید در فضایی متناسب با استاندارد خاص خود صورت گیرد.

 

 

24مهر1391 - 16:57

سلامت نیوز :در جلسه تودیع و معارفه مدیرعامل انتقال خون زنجان،مکان جدید و مناسب برای سازمان انتقال خون زنجان با مساحت حدود 4000 مترمربع در نظر گرفته شده است و زمین سازمان انتقال خون ابهر نیز آماده شده است.

مجوز پایگاه انتقال خون ابهر با اعتبار 200 میلیون تومان با 700 مترمربع زیربنا گرفته شده و برای شهرهای دیگر نیز اتوبوس خونگیری خریداری شده است و با تجهیز این اتوبوس زودی کار خونگیری را آغاز خواهد کرد.گفتنی است، در این جلسه سیامک اسدی به‌عنوان مدیرعامل جدید سازمان انتقال خون استان انتخاب شد.

 

 

07:30 - 02/09/1391

مردم نو

سیامک اسدی مدیر کل انتقال خون استان زنجان ،شهرستان ابهر را یکی از بزرگترین شهرستان‌های تابعه استان معرفی نمود و یادآور شد: شهرستان ابهر، به جهت قرار گرفتن در جاده ترانزیت می‌تواند یکی از تاثیرگزارترین شهرها در شبکه خون‌رسانی کشور، باشد، اما متاسفانه این شهرستان، از امکانات حداقلی مانند دارا بودن ساختمان پایگاه انتقال خون محروم است.

این مقام مسئول ادامه داد: هر چهارشنبه، اکیپ سیاری از شهرستان زنجان، به‌منظور خون‌گیری، به این شهرستان مراجعه می‌نمایند، در حالی‌که، معضل فضا، جذب نیروی انسانی و تعداد پست‌های سازمانی این شهرستان می‌بایست حل شود.

وی، از خیرین سلامت خواست، تا در ایجاد فضای فیزیکی و تجهیز فنی این پایگاه در شهرستان ابهر، همکاری‌های لازم را انجام دهند.

----------------------------------

 

 

و در آخر یعنی برای همچین طرحی حتما باید خیرین کاری کنند؟!!!!! اونم بعد از 5 سال!!!! (مطمئنا خیرین منطقه و مردم عزیز این شهر بارها نشان دادن که در همیاری و کار خیر همیشه پیش قدم هستند)واقعا ابهر و استان بودجه ندارند برای این مهم؟


جدا از بحث های بالا و با آرزوی افتتاح این مرکز در ابهر:

اطلاعات مرکز خونگیری ابهر روزهای 4شنبه:

ابهر- خیابان طالقانی شمالی- کوچه روبروی درب بیمارستان قدیمی امدادی ابهر5270080- 0242