سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابهر شهر خانه های سفید

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ایران به جمع کشورهای تولیدکننده کابل های ابزار دقیق کنترل پیوست

مدیرعامل یک شرکت خصوصی تولیدکننده سیم و کابل گفت: با تولید کابل های ابزار دقیق کنترل در داخل ، ایران به عنوان نخستین کشور خاورمیانه به جمع کشورهای دارای سامانه تولید کابل های ابزار دقیق کنترل پیوست.

به گزارش ایرنا، ?علیرضا کلاهی? با بیان این که این شرکت سیم و کابل ابهر در ساخت کابل های 230 کیلوولت در داخل کشور، تولیدکننده انحصاری است،

وی افزود: تولید آزمایشی کابل های 400 کیلوولت در شرکت سیم و کابل ابهر آغاز شده است و پس از آزمایش آن در هلند یا ایتالیا و اخذ گواهی، ماه آینده تولید آن به مرحله تجاری می رسد و با دریافت گواهی، ایران هفتمین کشور تولیدکننده کابل های 400 کیلوولت در جهان می شود.

کلاهی با بیان این که کابل های ابزار دقیق در پروژه های صنعتی به ویژه پروژه های نفتی و پتروشیمی کاربرد دارد، گفت: این کابل ها تا سه سال پیش به طور کامل از کشورهای آلمان، فرانسه و ایتالیا وارد می شد اما هم اکنون این شرکت توانایی ساخت 100 درصد کابل های ابزار دقیق کنترل را دارد.

به گفته وی درحال حاضر نیاز فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی به طور کامل و فازهای 17، 18 و 12 از این ابزار تامین می شود.

وی افزود: ایران، پس از کره و ژاپن در آسیا توان تولید کابل های ابزار دقیق کنترل را دارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو (پاون)،کلاهی افزود: شرکت سیم و کابل ابهر هم اکنون آماده تامین 20 کیلومتر کابل 400 کیلوولت برای شرکت برق منطقه ای تهران است.

مدیرعامل شرکت سیم و کابل ابهر بخش خصوصی بااشاره به نبود نظارت دقیق، ناچیز بودن جریمه ها، قرار گرفتن بخش عمده بازار سیم و کابل کشور در دست کالاهای تقلبی و کم فروشی در عرضه کابل ها، گفت: بیش از 70 درصد آتش سوزی های تهران به خاطر کابل های غیراستاندارد است.

کلاهی علت این امر را نا آگاهی مردم و سوء استفاده عوامل فروش دانست و گفت: بیشتر مصرف کننده ها ابزاری برای اندازه گیری و نظارت ندارند و کار تشخیص کالاهای تقلبی نیز بسیار دشوار است.