سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابهر شهر خانه های سفید

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ابهر قطب صنایع ریلی ایران

    نظر

کارخانه صنایع ریلی ایریکو، برگ زرین دیگری در توسعه صنایع کشور است 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس و نماینده مردم ابهر جناب آقای مهندس مهدوی در مجلس شورای اسلامی گفت: افتتاح کارخانه صنایع ریلی ایران خودرو، برگ زرین دیگری در توسعه صنایع کشور است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت صنایع ومعادن، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در مراسم افتتاح شرکت صنایع ریلی ایران خودرو، افزود: صنایع ریلی نقش مهمی در توسعه اقتصادی و اشتغالزایی کشور ایفا می کنند.
احمد مهدوی با اشاره به تلاش ها و سیاست گذاری های انجام شده... برای بهره برداری از این کارخانه، گفت:‌ امروز شاهد یک شکوفایی دیگر در بخش صنعت کشور و بهره برداری از یک صنعت بزرگ در کشور هستیم که از نیازهای به حق مردم است.
وی با اشاره به حمایت مجلس و وزیر صنایع و معادن از سرمایه گذاری در این صنایع، عنوان کرد: تاکنون 10 هزار میلیارد ریال در توسعه حمل و نقل ریلی سرمایه گذاری شده است.
نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس با تقدیر از وزارت صنایع و معادن و گروه صنعتی ایران خودرو برای بهره برداری از کارخانه ایریکو، گفت: کشور ما می تواند در صنایع ریلی نیز مانند دیگر بخش های صنعت، حضور فعالی در بازارهای جهانی داشته باشد.
مهدوی تصریح کرد: همان گونه که کشور ما در صنعت خودروسازی تاکنون موفق بوده است از این پس نیز می تواند با همت و دانش متخصصان ایرانی، با صنایع ریلی نیز حضور فعالی در بازارهای صادراتی داشته باشد.
براساس این گزارش، با بهره برداری از کارخانه صنایع ریلی ایران خودرو (ایریکو)، شهرستان ابهر به قطب تولید انواع واگن های ریلی شهری و بین شهری برقی و دیزلی مدرن اعم از ریل باس، مترو، قطار سبک شهری، تراموا، منوریل با تکنولوژی روز تبدیل خواهد شد.
ظرفیت تولید این کارخانه در فاز نخست 100 واگن در یک شیفت کاری در سال است که در مرحله بعد طی 2 شیفت کاری به 200 دستگاه در سال قابل افزایش است. ظرفیت نهایی کارخانه ایریکو تولید 400 دستگاه واگن است که نیاز کشور را به طور کامل تامین خواهد کرد. میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده این طرح بالغ بر 450 میلیارد ریال است که 60 درصد سرمایه گذاری توسط شرکت ایران خودرو و 40 درصد توسط بانک تجارت تامین خواهد شد.
در زمینه اشتغالزایی نیز با بهره برداری از این کارخانه با ظرفیت تولید 100 واگن در سال تعداد 300 نفر، با افزایش ظرفیت به 200 واگن تعداد 530 نفر در 2 شیفت کاری و در نهایت پس از تکمیل فاز نهایی و رسیدن به ظرفیت تولید 400 دستگاه، تعداد نیروی انسانی این کارخانه به 630 نفر خواهد رسید.

وزیران صنایع و معادن ایران و الجزایر با تشکیل نخستین کمیته مشترک صنعت و معدن دو کشور ، برهمکاری در زمینه های حمل و نقل ، فولاد ، سیمان ، داروسازی و کشتی سازی تاکید کردند.وزیر صنایع الجزایر پس از نشست ابهر به بازدید خود از کارخانه های فولاد مبارکه اصفهان و ایریکوی ابهر اشاره کرد و گفت : پیشرفت ایران در عرصه های مختلف ستودنی است.عبدالحمید تمار باردیگر گسترش روابط ایران و الجزایر را در زمینه های اقتصادی و صنعتی خواستار شد .وزیر صنایع و معادن ایران هم در این نشست به مشترکات دو کشور اشاره کرد و گفت : ایران و الجزایر ظرفیت های فراوانی برای توسعه و همکاری در زمینه های مختلف دارند. وی افزود : الجزایر با توجه موقعیت استراتژیکی خود دروازه ورود به قاره آفریقا محسوب می شود وایران آماده انتقال تجربیات خود دربخشهای مختلف از جمله خودروسازی ، فولاد و قطعه سازی به این کشور است .همچنین با حضوروزیران صنایع و معادن ایران و الجزایر مرحله نخست کارخانه صنایع ریلی ایران خودرو بزرگترین طرح سرمایه گذاری صنعت ریلی ایران روز یکشنبه در ابهر زنجان به بهره برداری رسید. با بهره برداری از این واحد صنعتی سالانه 200 دستگاه واگن ریلی شامل اتوبوس ریلی ، مترو ، قطار سبک شهری و قطار هوایی در یک نوبت کاری تولید خواهد شد .راه اندازی مرحله نخست شرکت صنایع ریلی ایران خودرو سالانه 300 میلیارد تومان صرفه جویی ارزی دارد.

دکترمنوچهرمنطقی ،مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو در این مراسم گفت: ظرفیت تولید این کارخانه در فاز اول 100 واگن در یک شیفت کاری در سال است که در این مرحله طی دو شیفت کاری به 200 دستگاه در سال افزایش خواهد یافت.وی همچنین ظرفیت نهایی کارخانه اریکو را 400 واگن در سال عنوان کرد واظهار داشت:این کارخانه تولید اتوبوس ریلی را با 30درصد ساخت داخل شروع کرده که رسیدن به 60درصد ساخت داخل را نیز در برنامه دارد.

مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو عنوان کرد:ظرفیت این کارخانه به گونه ای طراحی شده که سایر تولیدات شامل قطار حومه ای برقی، قطار شهری (مترو)،تراموا. منوریل را نیز می تواند تولید کند.وی برتوسعه ناوگان حمل و نقل ریلی تاکیدکرد و گفت: یکی از اولویت های ایران خودرو درراستای سیاست های دولت مبنی بر افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و ریلی وکاهش مصرف سوخت است.وی گفت: کارخانه صنایع ریلی در ابهر، یکی از طرح های ملی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در توسعه صنایع حمل ونقل عمومی است. منطقی خاطرنشان ساخت: با توجه به توانمندی های ایجاد شده ،ایران خودرو آماده است مجموعه صنایع ریلی کشور را به صورت کامل تجهیز کند.مدیرعامل گروه صنعتی ایران خودرو گفت: ایران خودرو پاسخ گوی نیاز 50 درصد حمل و نقل ریلی است که این امردرکشور بی سابقه است.وی تاکید کرد: برای توسعه صنعت سبز و افزایش صنایع ریلی ایران نیازمند حمایت نظام بانکی و
وزارت صنایع و معادن هستیم.

منطقی محصول جدید کارخانه صنایع ریلی ایران را هدیه ای به ملت ایران توصیف کردو گفت: امیدواریم که کارخانه صنایع ریلی ایران خودرو در شهر ابهر بتواند به قطب تولید انواع خودرو های ریلی شهری و بین شهری تبدیل شود.