سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ابهر شهر خانه های سفید

صفحه خانگی پارسی یار درباره

ابهر،فاقد پایگاه خونگیری هست یا نیست؟

در پی قلیان احساسات بشر دوستانه ام یک صبح سه شنبه پاییزی راهی بیمارستان امدادی ابهر شدم برای اهدای خون اما پرستاران مهربان بیمارستان ابهر راهنمایی کردند که این مرکز به آزمایشگاه مرکزی ابهر منتقل شده (آن زمانی که من در بیمارستان امدادی ابهر دیده به جهان هستی گشودممرکز انتقال خون در کنار اورژانس فعلی بود بخدا , دقیق یادمه )

پس برای اهدای تکلیف به آن محل شتافتم

اما با اطلاعیه ای روبرو شدم که نوشته بود اهدای خون فقط روزهای 4 شنبه!!!

نا امید برگشتم(آدم یه بارم که حس انسان دوستانه  پیدا میکنه ...نمیذارن )

این بار یک روز 4 شنبه به سمت مرکز انتقال خون رفتم ساعت 9 صبح و با خیال اینکه چه زود دارم میرم اما ... ادامه مطلب...

قوچهای ابهر

    نظر

قوچهای کوهستانی شمال شهر ابهر از نوع «آلاکمر» و یا ارمنی هستند به این دلیل «آلاکمر» گفته می شود که نوار سفید رنگی دور کمرشان دیده می شود وزن این قوچها (نر) به حدود شصت کیلوگرم هم میرسد و در ارتفاعات و صخره های با ارتفاع 2000 متر دیده می شوند

در گذشته تعدادشان زیاد بوده است که متاسفانه با افزایش جمعیت و توسعه کشاورزی و افزوده شدن شکارچیان و عوامل متعدد دیگر, تعداد بسیار کم و محدودی آن هم در حد حفاظت شده در کوه های شمالی ابهر از منطقه قیز قلعه سی و شتر کوه تا چرگر بطور پراکنده و محدود دیده می شود

ارتفاعات شمالی ابهر  بهمن 91

قوچهای  ابهر

تصاویر بیشتر و فیلم ویدیویی در سایت شهر ابهر


ارتفاعات شهرستان ابهر

    نظر

 

 

کوه های اطراف شهرستان ابهر، روند باختری به خاوری داشته و به صورت موازی با هم در شمال و جنوب شهرستان ابهر قرار گرفته اند.

مهم ترین رشته کوه های شهرستان ابهر را رشته کوه های البرز با جهت خاوری - باختری و کوه های گرو ملاداغی با جهت شمال باختری - جنوب خاوری تشکیل می دهند.

سنگ های رشته کوه های جنوبی ابهر - که ملاداغی نامیده می شوند - شامل سنگ های شیل و آهک های کرتاسه و متعلق به دوران اول و دوم زمین شناسی هستند. این سنگ ها حدود 300 میلیون سال قدمت دارند. فلات مرتفع ابهر - زنجان، شهرستان طارم را از رشته کوه های طویل و باریک سلطانیه، جدا می کند.

 

ابهر که در 13 دقیقه و 49 درجه طول شرقی و 9 دقیقه و 36 درجه عرض شمالی قرار گرفته عرض آن از شمال به جنوب از پشت کوه های قارلوق تا انتهای مزارع خوشنام 50 کیلومتر و از غرب به شرق از سلطانیه تا حدود ضیاء آباد 75 کیلومتر است ارتفاع آن از سطح دریا 1540 متر می باشد .


طبیعت زیبای پارک پردیس ابهر

    نظر

پارک پردیس ابهر

بنا بر درخواست بازدیدکنندگان عزیز وبلاگ و وب سایت شهر ابهر تصاویر این قسمت با کیفیت بالاتر نسبت به تصاویر قبلی قرار داده شده است

برای نمایش کامل تصاویر لطفا صبور باشید

( با توجه به سرعت اینترنت برای بالا رفتن سرعت نمایش تصاویر و صفحات سایت مجبور به کم کردن حجم و سایز  تصاویر قبلی بودیم)

ادامه تصاویر


تأسیس کارخانه آسانسور و پله برقی ایران درابهر سال 1354

    نظر

تاریخچه صنعت آسانسور در ایران

صنعت آسانسور جهان از زمانی که با نیروی برق کار می کند قدمتی یکصد و پنجاه ساله دارد، هر چند عمر بالابرها در جهان به بیش از ده هزار سال می رسد و اولین چرخ چاه خود از اولین بالابرها بوده است. مهمترین شرکت های تولید آسانسور در جهان اوتیس و شیندلر با قدمتی حدود یکصدو پنجاه سال می باشند.

صنعت آسانسور جهان از زمانی که با نیروی برق کار می کند قدمتی یکصد و پنجاه ساله دارد، هر چند عمر بالابرها در جهان به بیش از ده هزار سال می رسد و اولین چرخ چاه خود از اولین بالابرها بوده است. مهمترین شرکت های تولید آسانسور در جهان اوتیس و شیندلر با قدمتی حدود یکصدو پنجاه سال می باشند.

اما صنعت آسانسور ایران قدمتی هشتاد ساله دارد. البته اگر گفته های بدون مدرک در مورد نصب آسانسور در کاخ گلتسان توسط ناصر الدین شاه را نادیده بگیریم، اولین آسانسورها که آنهم البته اثری از آنها بجا نیست در پالایشگاه آبادان در دوران حکومت احمد شاه قاجار نصب شده است. اما آنچه مسلم و قابل بررسی است اولین آسانسور ها در ساختمانهایی که در زمان پهلوی اول ساخته شده است نصب شده و در ساختمانهای اطراف میدان امام خمینی (میدان سپه سابق) مثل باشگاه افسران ستاد ارتش، کتابخانه ملی آثار آن وجود دارد و بسیاری از آنها توسط کارشناسان خارجی و به کمک نسل اول متخصصین صنعت آسانسور ایران نصب و راه اندازی شده است. ادامه مطلب...